Najnowsze


Jak podpiąć bloga pod własną domenę, ... czyli jak zmienić adres bloga blogspot na własny

Jak zauważyliście ten blog blogopasja.blogspot.com od niedawna posiada własną domenę blogia.pl. Oznacza to, że czytelnicy zamiast długiego adresu blogopasja.blogspot.com mogą użyć blogia.pl.
W związku z zmianami na moim blogu zaczęłam otrzymywać od was pytania podpytujące jak to zrobiłam. Postanowiłam więc w miarę prosto,  dokładnie krok po kroku, opisać jak to zrobić.

Przedtem jeszcze tylko jeszcze jedno pytanie:
    Jakie są zmiany, korzyści z przejścia na swój adres?
 Nadal to blog na blogspocie, nadal wszystko robimy, piszemy, zmieniamy tak jak dotąd. Jedyne co otrzymujemy to dodatkowy adres.

Aktualizacja 21 stycznia:
Minusy: właśnie zobaczyłam, że znikły mi wszystkie "lajki" z postów. Wyzerowały się wszystkie posty i wszędzie dla "Lubię to" są zera. Ale nic, jeszcze się tym zajmę ;)

Skąd bierze się własny, inny niż blogspot.com, adres?

Jak to zrobiłaś, że masz teraz taki adres pl. Jak zmieniłaś adres na swój?
Niestety taki adres, a właściwie domenę, należy kupić. Kosz jest różny, różne firmy mają różne ceny. Zwykle to koszt ok 50-80zł za rok.Warto przejrzeć oferty, porównać koszty nie tylko wykupu domeny, ale również jej odnowienia. Cena wykupu dotyczy tylko pierwszego roku i zwykle jest promocyjna, niska, aby przyciągnąć klienta. Ważna jest cena odnowienia domeny, czyli koszt który będziemy ponosić przez następne lata (spokojnie jeśli nie spodobają nam się warunki to domenę można potem przenieść do innego usługodawcy).

Gdzie wykupić domenę pod bloga blogspot

W przypadku jednak podpinania naszego bloga prowadzonego na blogspot -  nie możemy wybrać obojętnie jakiej oferty. Zwykle bowiem wykup domeny ogranicza się do samej domeny, a nam aby podpiąć bloga do własnej domeny, potrzebne będzie coś więcej - dostęp do konfiguracji DNS co zwykle wiąże się po prostu z wykupem hostingu (czyli miejsca na serwerze). Najtańszy hosting to ok 50-80zł za rok.
Dlatego zanim wykupimy domenę u danego usługodawcy należy zapytać, czy sam wykup domeny pozwoli nam na podpięcie bloga prowadzonego na blogerze. Najczęściej dostaniecie odpowiedź negatywną w stylu: aby podpiąć domenę należy wykupić hosting. Czyli całkowity koszt w najlepszym razie to ok 100zł na rok.
Nie kupuj od razu domeny, najpierw zapytaj, czy możesz podpiąć bloga bez konieczności wykupu hostingu.


Jedną z firm , która oferuje domenę wraz z malutkim hostingiem, jest ovh (czyli nie musicie dodatkowo wykupywać i płacić za hosting). Pierwszy rok to 10zł, kolejne lata ok 50zł. Wraz z domeną otrzymujemy 10MB, pełny dostęp do konfiguracji strefy DNS (czyli możliwość podpięcia własnej domeny do bloga), a nawet jedno konto email (aby mieć ładny, blogowy adres - np ja mogłabym założyć sobie: abc@blogia.pl).

To co napisałam dotyczy stanu na dziś, w momencie pisania tego posta dla domeny z końcówką pl: https://www.ovh.pl/domeny/dotpl.xml. Zanim wykupicie domenę warto sprawdzić czy nadal jest aktualna. Zwróćcie uwagę na  tabelę i zakładki Hosting w cenie oraz Usługi zawarte (Zarządzanie strefą DNS: bez ograniczeń) oraz oczywiście Odnowienie (koszt utrzymania domeny w kolejnych latach).

Jeżeli znacie inne firmy, które oferują podobne rozwiązanie, to bardzo proszę poinformujcie mnie, chętnie o nich napiszę.

Uwaga. Ja domenę wykupioną mam w hekko. Ale nie polecam takiego rozwiązania, gdyż aby podpiąć  domenę do bloga, trzeba w hekko wykupić dodatkowo hosting (najtańszy ok 50zł/rok). Co daje wam koszty ok 100zł co rok.
Tańszym rozwiązaniem jest ovh - płacicie tylko ok 50zł co rok (nie musicie dodatkowo wykupywać hostingu, jest już w cenie).

Jaką wybrać domenę?

 Domena, którą będziecie kupować, będzie składać się z dwóch części np:
blogia.pl

Pierwszą wymyślacie sobie sami (u mnie blogia), nie powinna ona zawierać spacji, polskich znaków (chyba, że strasznie wam na tym zależy, ale nie jest to dobre rozwiązanie - IDN). Oczywiście najlepiej, aby była łatwa do zapamiętania, w miarę krótka ... itd. - ale o tym już dokładnie innym razem ;)

Druga część, występująca po kropce (u mnie  pl), nawiązuje zwykle do kraju. Ale oprócz końcówek związanych z krajem, czy standardowych .com .info .net .org, możecie obecnie zaszaleć i  wybrać np .men .news .party ...

Jak zmienić adres bloga na własny, czyli podpiąć własną domenę do blogspot/blogger?

Kupiłem już domenę wraz z możliwością jej podpięcia, i co dalej? Jak zmienić adres bloga na własny?

Krok 1: Pobranie ustawień

Przejście na własną domenę rozpoczynamy od pobrania ustawień DNS na naszym blogerze. Wchodzimy w Ustawienia > Podstawowe, a następnie klikamy Ustaw dla swojego bloga URL uzyskany od innej firmy:


Następnie w nowo otwartym polu Ustawienia domeny innej firmy wpisujemy swoją domenę (adres) koniecznie poprzedzając ją frazą www:
Czyli na moim blogu nie wpisuję blogia.pl tylko www.blogia.pl. Klikamy teraz Zapisz.

Oczywiście zobaczymy błąd, gdyż jeszcze nie potwierdziliśmy, że jesteśmy właścicielami tej domeny:
Nie mogliśmy zweryfikować Twoich uprawnień do tej domeny. Błąd 12.

Wraz z błędem otrzymujemy ustawienia systemu nazw domen (DNS), które musimy wprowadzić u swojego usługodawcy (rejestratora domeny):



Musimy wprowadzić dwa rekordy CNAME. Nie zamykamy teraz tych danych, gdyż są nam niezbędne, i w kolejnym kroku będziemy je kopiować i wklejać.

Krok 2. Wprowadzanie ustawień DNS u naszego rejestratora domeny (na przykładzie hekko.pl)

Logujemy się teraz do konta naszego rejestratora domeny np ovh.

Ja domenę wykupioną mam w hekko.pl  (gdzie wykupiłam oprócz domeny również hosting, potrzebny mi jeszcze do innych celów). Jeśli nie zamierzacie dodatkowo wykupywać innych usług skorzystajcie raczej z usług ovh, będzie taniej (o tym było wyżej).

Ja domenę wykupioną mam w hekko. Ale nie polecam takiego rozwiązania, gdyż aby podpiąć  domenę do bloga, trzeba w hekko wykupić dodatkowo hosting (najtańszy ok 50zł/rok). Co daje wam koszty ok 100zł co rok.
Tańszym rozwiązaniem będzie ovh - płacicie tylko ok 50zł co rok (nie musicie dodatkowo wykupywać hostingu, jest już w cenie). 

Uwaga. 
Dalsze kroki pokazuję na przykładzie konfiguracji ustawień u hekko.pl , u twojego rejestratora domeny może to wyglądać nieco inaczej

 Logujemy się do panelu Direct Admin, a następnie klikamy na domenie (adresie):

Jeżeli otrzymaliście potwierdzenie wykupu, a domeny nadal tutaj nie ma na liście, to dodajecie ją sami. Wystarczy kliknąć przycisk Zarządzenie domenami, a następnie Dodaj domenę do konta  i uzupełnić pole Domena:

Oczywiście potwierdzamy klikając przycisk Dodaj domenę. Domena powinna pojawić się na liście, kikamy ją i przechodzimy dalej.

Mamy teraz pełny panel do zarządzania, my klikamy Zarządzanie DNSami :

Na górze znajdują się obecne ustawienia, a na dole mamy panel Dodaj rekord dns, do wprowadzania nowych ustawień. Jeden z wierszy to CNAME, właśnie dwa takie rekordy będziemy dodawać :

Mamy teraz wprowadzić dwa rekordy (jakby wiersze) CNAME, robimy to po kolei, przypominam u mnie mają one wyglądać tak (jeśli nie pamiętasz o co chodzi wróć wyżej do Kroku 1):


Pierwszy rekord CNAME
Zaczynamy od pierwszego rekordu (jakby wiersza) czyli www, u mnie ma wyglądać tak:
Wybieramy wiersz oznaczony CName, w pierwsze pole wypisujemy www, w drugie wklejamy skopiowaną wartość (u mnie ghs.google.com). W hekko drugie pole zakończyć muszę kropką, wpisuję więc zamiast ghs.google.com ghs.google.com. (łącznie z kropką na końcu, sprawdź jak to wygląda u twojego rejestratora). Klikam przycisk Dodaj

Drugi rekord CNAME
Tak samo postępujemy z drugim rekordem. Ponownie przechodzimy do wiersza CNAME i uzupełniamy oba pola wklejając wcześniej skopiowane wartości (oraz w hekko dodając do drugiej na końcu kropkę):

Nie zamykamy okna jeszcze tu wrócimy, po poprawnej weryfikacji.

Krok 3. Ponownie weryfikujemy

Wracamy do bloggera (Ustawienia>Podstawowe) i ponownie klikamy przycisk Zapisz. Jeżeli wprowadziliśmy rekordy prawidłowo to nie powinniśmy teraz widzieć błędów.

Tyle wystarczy, by twój blog miał już swój adres w formie np www.mojadres.pl. U mnie zmiana nastąpiła natychmiast, wyświetlając swojego bloga od razu w polu adresu zamiast blogopasja.blogspot.com widziałam www.blogia.pl. Być może ty będziesz musiał poczekać, cierpliwości, wróć do tych ustawień za ok godzinę i spróbuj jeszcze raz (taki czas podaje google).

Oczywiście zależało mi również, aby działał adres bez www, czyli samo blogia.pl (na to jednak musiałam sobie poczekać).
Jeśli chcesz używać również adresu bez www czyli mojadres.pl kliknij teraz Edytuj, by oznaczyć przekierowanie Przekierowanie z domeny ___ do domeny www.___ :

 oraz wróć do strony twojego rejestratora i opcji dotyczących ustawień DNS.

Krok 4. Wprowadzamy dodatkowe ustawienia strefy DNS 

Musimy teraz wprowadzić kolejne rekordy dla naszej domeny, nie będą to już rekordy CNAME, a rekordy A. Obecnie są to 4  rekordy zawierające takie IP (sprawdź czy coś się nie zmieniło na tej stronie google):

216.239.32.21
216.239.34.21
216.239.36.21
216.239.38.21  
Jeden rekord A dla naszej domeny jest już najprawdopodobniej ustawiony. Musimy go albo zmodyfikować albo usunąć i wprowadzić od nowa swoje 4 rekordy. Prawdopodobnie masz więcej rekordów A np mail, pop, ftp ...itd, tych rekordów nie modyfikuj. Jedyny, który nas teraz interesuje to ten zawierający nazwę naszej domeny.
Mój rekord A zawierający moją domenę (blogia.pl) wygląda tak, :
W hekko nie mogę go edytować, więc muszę go usunąć. W tym celu zaznaczam kwadrat i klikam poniżej przycisk Skasuj wybrane. Jeśli Wy możecie ten rekord modyfikować to wybierzcie teraz opcję Modyfikuj/Edytuj .. itd.
Teraz mogę wprowadzić własne rekordy A:

W wierszu A - wprowadzam domenę (w hekko dodaję na końcu kropkę) oraz pierwszy z 4 adresów IP. Klikam Dodaj i w ten sam sposób dodaję następne 3 rekordy. Tak by uzyskać 4 rekordy A zawierające moją domenę:


I to już wszytko, udało ci się przejście na własną domenę, pozostaje teraz tylko czekać na aktualizację, jak podaje google nawet 24 godziny. Jeśli po tym czasie nadal adres blogspot.com nie zaczął przekierowywać do twojej nowej domeny - oznacza to, że popełniłeś błędy, spróbuj jeszcze raz.


A jeśli kupiliśmy już domenę, blog ładnie chodzi już pod nowym adresem, ale okazuje się, że za odnowienie domeny musimy zapłacić dużo (ja np ponad 100zł) - to zapraszam do przeczytania tekstu jak można przenieść domenę do innej firmy, gdzie zapłacimy taniej. Pokazuję tu na własnym przykładzie krok po kroku  jak zrobić transfer domeny do ovh.

42 komentarze:

  1. Jakiś czas temu przenosiłam bloga na własną domenę, ludzie! ile ja się przy tym nagimnastykowałam. Strefy DNS, rekordy, to dla mnie jak język chiński. Na szczęście dzięki takim poradom, jak Twoja, udało mi się pokonać ten temat, z czego byłam ogromnie zadowolona. Świetnie, że w ten sposób pomagasz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, gdy chcemy ustawić sobie adres, po wykupie domeny - często nas to przytłacza.
      Mam nadzieję, że ten post pozwoli "ogarnąć temat" i przebrnąć prosto przez ten proces ;)

      Usuń
  2. Mam problem z nagłówkiem. Układ szablonu jaki stosuję to jednokolumnowy. Jednakże kiedy ustawiam nagłówek po boku z każdej strony zostaje ok 50 px tła z bloga, chciałabym ustawić to jakoś tak aby szerokość nagłówka była szerokością kolumny bloga, ale nie potrafię sobie z tym poradzić. Proszę o pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będę miała chwilę to spojrzę, chodzi o domyślny szablon bloggera?

      Usuń
  3. Mi jak na razie wystarcza blog na bloggerze :) jest łatwy w użyciu i można sprawić że wygląda ładnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, blog na blogerze/blogspot jest prosty w obsłudze i można skłonić go, by wyglądał ładnie i tak jak chcemy.


      Mój blog jest również nadal na bloggerze, tu nic się nie zmieniło. Nadal tak samo robi się wszystko.
      Jedynie co się zmieniło, a w zasadzie doszło nowe, to kolejny adres. Blog po prostu ma dwa adresy - reszta wszytko po staremu;0

      Usuń
  4. Cześć pomocy zrobiłam wszystko po kolei a i tak po wejściu na moją stronę jest komunikat:
    Nie można znaleźć serwera www.xxxyyy.pl, ponieważ nie powiodło się wyszukiwanie DNS. DNS to usługa sieciowa służąca do translacji nazw witryn na adresy internetowe. Ten błąd jest najczęściej powodowany przez brak połączenia internetowego lub niepoprawną konfigurację sieci. Może być również spowodowany brakiem odpowiedzi serwera DNS lub działaniem zapory sieciowej, która uniemożliwia aplikacji Google Chrome dostęp do sieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wykupiłaś/eś domenę i to dla niej ustawiasz DNS'y to znaczy, że gdzieś popełniłeś/aś błąd. Sprawdź raz jeszcze ustawienia. Najważniejsze są rekordy CNAME. Wprowadź te rekordy, a będzie ci działać www.twojadomena.pl

      Usuń
    2. Ustawienia robimy oczywiście u rejestratora domeny, a nie na swoim komputerze ;)

      Usuń
  5. zrobiłam jeszcze raz udało się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam pytanie odnośnie procesu zakupu domeny na OVH. Gdy już mam wybraną domenę (wybieram opcję bez hostingu, chcę zostać na bloggerze), jednym z kroków zakupu jest:
    WYBÓR SERWERÓW DNS, trzeba wybrać jedną z dwóch opcji:
    - Serwery OVH
    - Wybierz własne serwery dns

    Którą opcję na tym etapie powinnam wybrać?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, skorzystałem z podpowiedzi i...:
    - nie mogę wprowadzić rekordu A dla IP 216.239.34.21, wywala mi taki komunikat: "Nie można dodać rekordu, Szczegóły, Musisz podać prawidłową nazwę i wartość" i jestem w kropce w tej sytuacji ;-/.
    Ponadto w momencie wejścia na moją domenę (stronę)przeglądarka pokazuje taki komunikat:
    "Witamy na michalkies.pl Aby zmienić wyświetlaną stronę, wrzuć swoje pliki do folderu /domains/michalkies.pl/public_html usuwając wcześniej plik index.html
    Data utworzenia: Tue Feb 9 15:14:59 2016" no i też jestem w kropce... bo nie wiem o jakie pliki chodzi?
    Help, pozdrawiam Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwróć uwagę, czy rekord:
      twojadomena.pl. A
      już nie istnieje. Jeśli tak usuń go i dopiero wtedy przejdź do wprowadzania

      Sprawdź też najpierw ustawienia CNAME, czy weryfikacja była prawidłowa?

      Usuń
  8. Wow, świetny wpis. Dzięki bardzo mi pomogłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, głowie się troszkę nad zmianą domeny. Co zrobić gdy zrestartowałam ustawienia DNS na ovh a nie mogę ich na nowo otworzyć w blogerze?
    Bardzo proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę po prostu normalnie wprowadzić wymagane przez Bloggera rekordy.

      Usuń
  10. Zrobiłam wszystko jak opisałaś! I teraz czekam.. Mam nadzieję, że nic nie pomyliłam. Kurczę sprawdzałam wszystko 10 razy. Obecnie wyskakuje mi komunikat:

    "Za chwilę nastąpi przekierowanie

    Blog znajdujący się tu wcześniej jest teraz pod adresem http://www.zdumiona.pl/.

    Czy chcesz, aby wykonano przekierowanie?"

    Mam nadzieję, że po 24 h wszystko zacznie działać :(
    W ogóle wyczytałam jeszcze w 'Centrum pomocy Hekko':

    "Po zalogowaniu na konto FTP przejdź do folderu /domains/nazwadomeny/public_html/ i tu wrzuć pliki swojej strony uprzednio kasując plik index.html który znajduje się w tym folderze. Po wgraniu swojej strony i wpisaniu w przeglądarce nazwy domeny powinna ukazać się nam nasza strona. Jeśli tak się nie stało sprawdź poprawność osatnich kroków lub skontaktuj się z nami strona kontakt".

    Możesz mi to wyjaśnić?:( Ogarniam FTP. Zainstalowałam nawet FileZilla Client, weszłam do folderu o folderu /domains (...), ale nie wiem jednego. Skąd ja mam kurcze wziąć 'pliki swojej strony'? Wiem, jak się wgrywa, ale ja nie wiem CO mam wgrać ;D Pomożesz?

    Pozdrawiam,
    Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super artykuł ! Bardzo dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam popelnielmem blad przy dodawaniu CNAME przy bledzie Nie mogliśmy zweryfikować Twoich uprawnień do tej domeny. Błąd 12.
    wprowdzilem www / ghs.google.com a druga skekcje tez w prowdzielm w moim dns a pozniej zamknalem bloga nastepnie niewiem z jakich powodow usunelem jeden z recordow i teraz niewiem jak ponowic zeby wyskoczyl mi blad : Nie mogliśmy zweryfikować Twoich uprawnień do tej domeny. Błąd 12. czy da sie cos zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  13. Teraz na domena.pl są darmowe domeny (2 dla osób fizycznych, 5 dla firm), nie trzeba mieć hostingu - świeży blog podpięty pod domenę i to za friko na 365 dni :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawe. Rozumiem, że można podpiąć blog na Blogerze, czyli jest dostęp do rekordów DNS? Jeśli nie, to niestety jest to informacja bezwartościowa dla blogujących na Blogerze.

      Jaka jest cena domeny w kolejnych latach?

      Usuń
    2. Hosting właściwie jest, 100MB z tego co wyczytałem w panelu.
      Cena domeny oczywiście jest "z kosmosu" - 123zł brutto. Ale zaakceptowałem to, bo mam zamiar wydać w mój projekt nie mało pieniędzy. Jest dostęp do rekordów, wszystko ustawiłem. Mam tylko jeden problem, bo jak wchodzę na www.techrev.pl to wszystko działa, a jak dodaję http:// i usuwam www (http://techrev.pl) strona się nie wczytuje. Zrobiłem wszystko jak w poradniku. Napisałem na biuro@domena.pl w tej sprawie, może mi pomogą :)

      Usuń
    3. Za 50zł rocznie masz 2G np na hekko, a z hostingiem robisz co chcesz np instalujesz sobie WordPressa. Domena to koszt ok 50zł. Więc koszt 123zł za samą domenę to czyste zdzierstwo

      Usuń
  14. Udało mi się ustawić własny adres bloga.
    Jest on na subdomenie, powiedzmy blog.mojastrona.pl

    Nie mogę ustawić przekierowania z www.blog.mojastrona.pl na blog.mojastrona.pl

    Panel bloggera umożliwia tylko przekierowania z blog.mojastrona.pl na mojastrona.pl - bez sensu, to różne witryny.
    GSC z kolei zwraca: „Ograniczone wyłącznie do domen najwyższego poziomu”.

    Do serwisu na bloggerze nie ma chyba możliwości wgrania pliku .htaccess.

    Jak zatem ustawić przekierowanie? Uprzejmie proszę o komentarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę w takim razie nie ustawiać adresu www.blog.mojastrona.pl a od razu adres: blog.mojastrona.pl i nie zaznaczać przekierowania

      Usuń
  15. Zrobilam wszystko wg Twoich wskazówek. Minelo 30 h i blog nadal nie dziala. Przy wchodzeniu przez bloggera pojawia się informacja ze blog znajduje sie teraz pod adresem www.xxx.pl czy chcesz aby wykonano przekierowanie? Po kliknieciu "tak" wyswietla sie komunikat ze strona niedostepna. Czy cos zrobilam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie została wykupiona domena? ovh, hekko ...?

      Usuń
    2. ovh. nadal nic nie działa

      Usuń
    3. I didam jeszcze, że skorzystałam ze skryptu Karola Trybulca do sprawdzenia poprawności tabeli DNS. Nie znaleziono błebów, a mimo to blog nie działa nadal.

      Usuń
    4. Jeżeli nadal jest problem, mogę pomóc odpłatnie. Proszę o kontakt

      Usuń
  16. Witam serdecznie, czy są jakieś konsekwencje przeniesienia bloga na swoją domenę? Głównie mi chodzi o utratę obserwatorów i czy w starych komentarzach zrobią się krzaczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpięcie bloga pod własną domenę nie ma wpływu na obserwatorów ani komentarze. Blog nadal istnieje również pod dawnym adresem, a tylko przekierowuje nas pod adres nowy

      Usuń
    2. Dziękuję, miłego dnia.

      Usuń
  17. Powiedz mi a jak po woku chcesz np zrezygnowac to mozesz czy ponosisz jakies koszty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domena jest nasza w kolejnym roku gdy za nią zapłacimy. Jeśli w odpowiednim czasie nie przedłużymy jej płacąc, domena przestanie należeć do nas. Nie musimy zgłaszać jakiś rezygnacji czy czegoś w tym stylu ...
      Jeśli chodzi o bloga blogspot to wtedy musimy usunąć to co wpisaliśmy w "Ustawienia domeny innej firmy" i zapisać. Blog będzie dostępny jak dawniej pod "adresem blogspotowym"

      Usuń
  18. Fajnie że są ludzie, którzy własne doświadczenia życiowe przelewają na papier :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A ja odpadłam totalnie, jestem laikiem, myślałam, że jednak coś wyczytam ale szukam szukam szukam i nic nie kumam:/ Domene mam na ovh, totalnie mnie to rozłożyło;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ten wpis dotyczy hekko. Jeśli nadal występuje problem z podpięciem domeny wykupionej w ovh - proszę napisać do mnie korzystając z zakładki Kontakt

      Usuń
  20. A co z nazwami postów? Mam www.mojblog.blogspot.com/2017/08/post, a do starych postów chciałabym www.mojblog.pl/post, bo czasem je ponownie udostępniam. Gdzie to się ustawia? I czy jak kliknęłam własne zerwery przy kupnie, to da się to jeszcze zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy szukacie nowych rozwiązań dla swojego biznesu? Zakładanie własnej działalności wymaga odpowiedniej wiedzy oraz poświęconego czasu, dlatego polecam Wam bardzo interesujący artykuł na stronie https://iszczecinek.pl/pl/651_materialy_partnera/23517_wlasna-dzialalnosc---czy-kazdy-moze-ja-prowadzic.html .

    OdpowiedzUsuń

Popularne